Wat Zest uniek maakt? Volgens Arjan Korsten, sommelier van Zest Gastrobar, is dat ongetwijfeld het verrassingsmenu. “Onze signature is eigenlijk het verrassingsmenu. Dat verandert steeds en daardoor blijven mensen terugkomen”, vertelt hij enthousiast. Gasten kunnen kiezen uit drie tot zes gangen en geven zich volledig over aan de creativiteit van de keuken. “Zo’n driekwart van onze gasten kiest voor het verrassingsmenu en vertrouwt ons daar blind in. Dat maakt het speciaal.” Elke zes weken wordt het menu aangepast, altijd met seizoensgebonden producten. “Sharon bedenkt een gerecht en perfectioneert het tot ‘t einde. Ze blijft experimenteren, maar dan is zij alweer toe aan iets nieuws”, lacht Arjan. Daardoor blijven zowel de gasten als het team geprikkeld.
Prettig en gemak
Niet alleen het eten, maar ook de service onderscheidt Zest. Arjan, met ervaring als sommelier bij onder andere sterrenrestaurant Marrees, streeft naar een serviceniveau dat je in topzaken vindt, maar dan zonder de formele afstand. “We proberen dezelfde service te bieden als in een sterrenrestaurant, maar dan op een ongedwongen manier”, legt hij uit.
Het team draagt geen strakke uniforme kleiding, maar eigen kleding die bij hen past. “Iedere gang serveren we met nieuw glaswerk en bestek, alles moet op hoog niveau blijven. Tegelijkertijd houden we het laagdrempelig. Gasten moeten zich op hun gemak voelen en dat lukt alleen als het personeel zich ook prettig voelt.”
Het hele artikel lezen? Bestel hier Navenant editie 2 2025 voor €7,50.